Horní menu

Kalendář pro Lenu

P Ú S Č P S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19. 11. 2022 Myslivci (honitba)
19
19. 11. 2022 Myslivci (honitba)
20
19. 11. 2022 Myslivci (honitba)
21 22 23 24 25
25. 11. 2022 Rozsvěcení vánočního stromu
26 27
28 29 30 1 2 3 4

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30
30.11. 2022 Šansony
1 2
2.12.2022 od 8 do 12 hodin snížení tlaku vody
3 4
5 6
6.12.2022 odstávka elektrické energie - Příkazy
7 8
8.12. Předvánoční počteníčko
9 10 11
12
12.12. vypnutí el. energie 7:30 - 13:30
13 14 15 16
16. -17. 12. prodej vánočních stromků
17
16. -17. 12. prodej vánočních stromků
18
18.12. Rybova mše
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
30. - 1. 1. 2023 - soukromá akce (narozeninová oslava)
31
30. - 1. 1. 2023 - soukromá akce (narozeninová oslava)
1
30. - 1. 1. 2023 - soukromá akce (narozeninová oslava)

Vyhledat v textu

Drobečková navigace

Úvod > Úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí  a  středa     8:00 - 11:00   13:00 - 17:00
    úterý  a  čtvrtek        8:00 - 11:00   13:00 - 14:00
    pátek                        8:00 - 11:00


  2. Telefonické podání+420 494 383 137
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec@doudleby.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Úřad městyse Doudleby nad Orlicí, Dukelská 68, 517 42 Doudleby nad Orlicí

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

  1. Osobní podání: na úřadě městyse v úředních dnech a hodinách:

    pondělí  a  středa     8:00 - 11:00   13:00 - 17:00
    úterý  a  čtvrtek        8:00 - 11:00   13:00 - 14:00
    pátek                        8:00 - 11:00

  2. Telefonické podání: pevná linka - +420 494 383 137 
    Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
  3. Poštou na adresu Úřad městyse Doudleby nad Orlicí, Dukelská 68, 517 42 Doudleby nad Orlicí
  4. Elektronicky na e-mail: obec@doudleby.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
  5. Elektronicky datovou schránkou: j4dbemd
  6. Elektronickou podatelnou 

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Důsledky zjištěných vad podaných dokumentů

Pokud úřad městyse zjistí, že doručený dokument v analogové podobě je neúplný nebo nečitelný, a je schopen určit odesílatele tohoto dokumentu a kontaktní údaje odesílatele, vyrozumí odesílatele o zjištěné vadě dokumentu a stanoví další postup pro její odstranění. Nepodaří-li se úřadu městyse vadu doručeného dokumentu ve spolupráci s jeho odesílatelem odstranit, úřad městyse dokument dále nezpracovává. Není-li úřad městyse schopen určit odesílatele doručeného dokumentu, který je neúplný nebo nečitelný, a kontaktní údaje odesílatele, dokument dále nezpracovává.

Úřad městyse postupuje podle odstavce 2 obdobně, pokud zjistí, že doručený dokument v digitální podobě včetně datové zprávy, v níž je obsažen, je neúplný, nelze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, obsahuje škodlivý kód, není v datovém formátu, ve kterém úřad městyse přijímá dokumenty v digitální podobě, nebo není uložen na přenosném technickém nosiči dat, na kterém úřad městyse přijímá dokumenty v digitální podobě, je-li k doručení dokumentu užito přenosného technického nosiče dat.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na úřadě městyse
  • Poštou na adresu Úřad městyse Doudleby nad Orlicí, Dukelská 68, 517 42 Doudleby nad Orlicí
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • úřad městyse - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

 Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

300,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

2,50 Kč

paušál provozních nákladů (materiál, energie)

30,00 Kč

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

Formuláře